Mooie start van 2016

10-01-2016

Mooie start van 2016

Zaterdag 9 januari was de sportieve aftrap van 2016 bij Musketiers.

Om 14.00 uur gingen we van start met het stamppottoernooi. Leden van onze vier seniorenteams, aangevuld met enkele gastspelers, waren ingedeeld in 6 teams van 6 of 7 voetballers die onderling de sportieve strijd met elkaar aangingen. Zo na de feestdagen was dat conditioneel voor de één wat zwaarder dan voor de ander, maar dat mocht de pret niet drukken. Aan het eind van de middag mochten Caroline, Peter, Luc, Arie, Jan, Gert-Jan en special guest Jos met de eer van de winst strijken... Goed gedaan allemaal!

Daarna was het tijd voor het stamppot buffet. Nico Drost had wederom voor ons allemaal gekookt en de hutspot, zuurkool en boerenkool met toebehoren vonden gretig aftrek.

Om 19.00 uur begon tenslotte de Nieuwjaarsreceptie. Na de nodige goede wensen onderling nam de voorzitter het woord om het verenigingsjaar te openen en de jubilarissen te huldigen.
Martin van der Heyden kon vanwege gezondheidsredenen niet aanwezig zijn, maar had eerder op de dag zijn gouden speld en bloemen al gekregen om zijn 40-jarig lidmaatschap te vieren. Als voetballer en bestuurslid is hij jaren bij onze vereniging actief geweest en nu draagt hij zijn steentje nog steeds bij bij het onderhoud aan de velden.
Hennie Quint was er wel. Hij vierde zijn 60(!) jarig Mussen-jubileum. In 1955 werd hij lid bij VV Musketiers, na het ter ziele gaan van VV Elst en is later maar liefst 11 jaar secretaris en 13 jaar voorzitter geweest. Daarnaast is hij ook nog actief geweest bij de KNVB voor hij zijn actieve voetballeven op een lager pitje zette.
Geen jubilaris, maar wel in het zonnetje gezet werd Flip van de Klift. Flip is al sinds 1959 lid van VV Musketiers en werd, als dank voor zijn trouwe lidmaatschap en zijn ondersteuning in de bouwploeg (nog steeds!) benoemd tot erelid van onze vereniging. Flip beleefde dit bijzondere moment samen met zijn kinderen en kleinkinderen die ook naar ons clubhuis waren gekomen.

Al met al kijken wij terug op een mooie en belangrijke dag voor Musketiers. Deze dag is hopelijk een voorbode voor een mooi en sportief jaar!

Foto's: http://vvmusketiers.nl/galerij/nieuwjaar-2016