v.v. Musketiers

Naar nieuwspagina

Mussen de Alpe d'Huez op

27-06-2018

De Mussenreis naar de Alpe d'Huez is vanochtend, 27 juni, van start gegaan. Het 14-tal is vertrokken om 06.00 uur en kwam rond 19.30 uur aan in Oz, Franse Alpen.

Als het lukt, komt er een dagelijks verslag vanuit Frankrijk over de verrichtingen van deze Mussen. Die verslagen zullen we in dit bericht plaatsen. Neem dus dagelijks een kijkje voor nieuwe updates uit Frankrijk.

Verslag zaterdag 30 juni 2018

Ook de laatste dag begon met heerlijke verse broodjes gehaald door Jan en Henk. Na dit heerlijke ontbijt werd de groep in 2en gedeeld. Een gedeelte ging raften en de andere groep ging genieten van de omgeving.

De groep die de omgeving ging verkennen, ging naar het stuwmeer en later naar het dorp waar een markt was. 2 personen werden tactisch in een bootje gezet (Arjan en Caroline) maar of de hint begrepen werd zal moeten blijken! Iedere speler van Musketiers 3 zal reikhalzend uitkijken naar de uitnodiging.
Zoals gezegd ging de andere groep raften. Ook ik ging mee en ik kan niets anders zeggen dan dat het een geweldige ervaring was! De foto's zeggen alles! Misschien komen sommige foto's wat later, maar jullie zullen zien hoe mooi het was!
Terug in het huisje kwamen we weer samen en namen we samen een lekkere lunch.

Vanmiddag zou een rustig middagje worden, maar omdat bepaalde mensen zo nodig moesten fietsen, deze personen hadden beter gisteren mee kunnen fietsen de Alpe d'Huez omhoog, moesten de fietsers vandaag toch weer met deze personen mee om een rondje te fietsen. Het ging niet vanzelf maar ik kan jullie zeggen dat het een goed gevoel geeft om boven te komen ook al doen de benen behoorlijk pijn! En nee, het was niet de Alpe d'Huez waar tegen op werd gefietst maar deze berg was ook niet misselijk!

Na deze fietstocht was het klaar met de fysieke inspanning. Er moest alleen nog boodschappen gedaan worden voor het avondeten en voor het ontbijt van morgenochtend. We wilden eigenlijk ook nog de naam van onze voetbalclub op het asfalt van de 1e bocht van de Alpe d'Huez verven, maar daar is helaas niets van terecht gekomen. Sorry daarvoor!

Inmiddels hebben we het eten op en genieten we van een heerlijk ijsje. Vanavond de laatste avond en morgenochtend gaan we weer naar huis. Het waren een paar geweldige dagen in een geweldige omgeving met allemaal leuke mensen. Doelen zijn bereikt, dromen zijn uitgekomen en angsten zijn overwonnen. We hebben al vaag gehoord waar Ed volgend jaar heen wil. Eigenlijk maakt het mij niet uit waar we heen gaan. Als hij weer met een idee komt, ga ik mee!

Bedankt allemaal, en als we het komende seizoen weer hebben afgesloten zal er weer een mussen-uitje komen. We houden jullie op de hoogte!

Groeten uit Oz-en-Oisans!

Verslag vrijdag 29 juni 2018

Vandaag was het de dag!

Nadat we gisteravond eerst de overwinning van België samen met Laura hadden gevierd (ja je moet toch voor iemand zijn als Nederland niet mee doet) gingen uiterlijk de laatsten weer rond 00:15 naar bed.

Vanochtend was er weer heerlijk vers brood, wederom gehaald door Henk en Jan. En tijdens het ontbijt brak de spanning duidelijk toe. Als eerste ging Henk, ik heb hem weggebracht en om stipt 9:36 begon hij onder aan de Alpe d'Huez aan zijn wandeltocht om de top te bereiken. Terug rijdend naar ons huisje kwam ik de wielrenners tegen die ook omhoog gingen. Bij ons huisje aangekomen pakten de overgebleven vakantiegangers snel hun spullen om achter de "klimmers" aan te gaan.

Met een geweldig zonnetje als toeschouwer en een mooie blauwe lucht als achtergrond klommen Henk als wandelaar en Jan, Ed, Jeroen, Laura, Gert-Jan en Nico als fietser omhoog tegen de ruim 13 kilometer lange helling van de Alpe d'Huez naar boven. Jullie missen nu Ruud in dit verhaal maar hij heeft uiteindelijk besloten niet naar boven te fietsen. Hij wilde heel graag maar zoals jullie weten heeft hij ongeveer een half jaar geleden zijn enkel gebroken en ondanks dat het herstel zeer voorspoedig is gegaan leek het hem toch wijzer om niet naar boven te gaan. Voor hetzelfde geld zit er iets tegen en dan is hij weer terug bij af.
Terug naar de berg! Het was voor alle klimmers een hele opgave maar ik kan jullie vertellen dat ze allemaal de top hebben bereikt! Het was wel niet de officiële Alpe d'Huzes klim, maar ook vandaag hadden de klimmers hun eigen verhaal waarom ze de top koste wat het kost wilde halen! En het is ze allemaal gelukt! Gert-Jan heeft de klim zelfs 2x gedaan! Één woord is op deze klimmers van toepassing: RESPECT!
Nico had iets meer tijd nodig dan de rest maar net toen iedereen zenuwachtig begon te worden kwam ook hij met zijn "normale" fiets boven op de top.

Toen iedereen een beetje bijgekomen was en wat eten en drinken op had begonnen we aan de afdaling. Mala zou koken dus we wisten niet hoe snel we terug bij het huisje moesten komen. Voor ons met het busje en de auto geen probleem maar voor de fietsers was dat nog lastig zat want zij hadden nog een venijnig klimmetje om bij het huisje te komen. Maar medelijden was niet nodig, het was allemaal vrijwillig!
De maaltijd die Mala voor ons maakte was zo lekker dat zelfs de eigenaresse van het huisje met ons wilde mee-eten! Het heeft ons een melding op haar Facebook-site opgeleverd maar of het bij de uiteindelijke rekening nog iets uitmaakt is maar de vraag! We zijn nu aan het nagenieten van deze hele mooie dag! Ed was zo blij dat wij met hem mee wilden dat hij voor iedereen een gedenksteentje had. We waren allemaal ontroerd! Alleen had hij de speech wel even mogen voorbereiden!

Morgen is onze laatste dag hier. Sowieso staat raften op de planning en ook zal er nog een stukje gefietst worden. Verder is het de bedoeling om in één van de bochten van Alpe d'Huez onze club op straat te verven! Mocht het lukken dan krijgen jullie dat zeker te horen!

Bonne soirée et a demain!

Verslag donderdag 28 juni 2018

Ed had weer een ideetje! "Laten we de Alpe d'Huez eens op fietsen!" En zo'n idee is op zich niet erg, maar hij vroeg wie er mee wilden. En omdat we eigenlijk geen nee durven te zeggen tegen Ed, heeft hij het voor elkaar gekregen dat we uiteindelijk met een groep van 14 personen op woensdag 27 juni vertrokken richting Frankrijk.
Om stipt 6:27 vertrokken we met 2 auto's, een bus, een schaap, 7 fietsen en 12 personen richting Frankrijk. Arjan en Caroline waren een dag eerder al vertrokken en zouden bij onze aankomst het eten klaar hebben. En na een lange reis met brandende auto's, een schaap die het maar net overleefd heeft, jassen die maar niet bleven hangen en heerlijk belegde broodjes kwamen we rond 19:15 aan in Oz en Oisans waar de macaroni al voor ons klaar stond.
De avond verliep rustig. We namen een drankje, genoten van het uitzicht, werden lek geprikt door de muggen en onze mascotte (het schaap) werd rustig op bed gelegd. Uiteindelijk gingen de laatsten om 00:15 naar bed.

Zoals gezegd zijn we met z'n 14en. Alle 14 personen hebben een link met de Musketiers. Het grootste gedeelte is speler van Musketiers 3. Van een aantal spelers is de partner mee gekomen, Ruud is mee omdat hij erelid is van Musketiers en Henk hebben we meegevraagd om alles in goede banen te leiden. Kortom, een hele leuke groep met een duidelijk link met Musketiers.

Vandaag begon voor Henk en Jan al vroeg. Henk was de eerste en hij heeft een ochtendwandeling gedaan waarbij er een wild zwijn voor Henk aan de kant moest! Toen Henk terug kwam zijn Jan en Henk verse stokbroden wezen halen voor het ontbijt. In de tussentijd heeft de rest zich gedoucht, opgefrist, aangekleed en klaar gemaakt om heerlijk te kunnen ontbijten. Na een echt Frans ontbijt met stokbrood en jus d'orange waren we klaar om de dag op te starten. De "diehards" die vrijdag de Alpe d'Huez op willen fietsen gingen lekker trainen en de rest ging met auto en bus de omgeving verkennen.
Wat er tijdens de fietstraining allemaal is gebeurd weet ik niet, maar de foto's die ik gezien heb zeggen eigenlijk alles. Jan was blij dat er onderweg wc's langs de weg stonden, Ruud had zichzelf eigenlijk even moeten insmeren en Nico fietste de Alpen door met zijn "normale" fiets alsof het een elektrische fiets was! Hij was simpelweg niet bij te houden! Dit belooft wat voor vrijdag als ze met z'n allen de Alpe d'Huez op gaan fietsen!

De andere groep ging met de auto's de omgeving verkennen. Als eerste een prachtig stuwmeer, vervolgens gingen we een leuk plaatsje in om te kijken naar de mooie gebouwen en te genieten van het uitzicht. Maar er waren ook winkeltjes en er waren vrouwen bij dus ja, er moest natuurlijk ook "geshopt" worden! Nadat Ineke geslaagd was hebben we met z'n allen wat gedronken op een terrasje. Na deze pauze zijn we de Alpe d'Huez opgereden om de route vast te verkennen voor de fietsers en voor Henk die hem op wil lopen. Eigenlijk zouden Willy en Ineke ook meelopen maar bij het zien van de eerste bocht zagen zij er toch vanaf. En ergens kan ik ze goed begrijpen. Het is ruim 13 kilometer alleen maar klimmen met stukken van 11%. Ik heb respect voor Henk, die hem wil oplopen, en voor Ed, Jan, Jeroen, Gert-Jan, Nico, Ruud en Laura die hem willen op fietsen! Wij zijn de berg opgereden met de auto en dat was al pittig zat. Eenmaal boven gekomen was het genieten! Wat een uitzicht! De Heuvelrug is mooi maar de Alpen zijn prachtig!
Na ons tochtje met de auto en de training van de fietsers, was het tijd voor een welverdiende lunch. Na de lunch moesten er mensen hoognodig een"powernapje" nemen. Anderen gingen een wandeling maken. Ook Jan ging mee met de wandeling. En ja, het is leuk hoor dat Jan mee is, maar soms...........
Tijdens het fietsen stonden er nog wc's langs de weg maar met de wandeling waren er helaas geen wc's! Laat ik het zo zeggen: er zijn foto's van maar of deze geschikt zijn voor publicatie???

Nu zitten we aan de BBQ. Het smaakt heerlijk! We hebben heerlijke zelfgemaakte salade, lekker vlees en uiteraard ontbreekt het drankje niet. Ook het weer is prachtig dus wie doet ons wat!

Morgen is de dag! Uiteraard worden jullie op de hoogte gehouden!

***

Foto's worden geplaatst op: http://vvmusketiers.nl/galerij/alpe-dhuez