Heren 3

Teamfoto: Heren 3

Albert Heijn René Lukens

Inmiddels is het al bijna half september en ik heb nog geen wedstrijd gevoetbald. Dat ligt ook wel aan mezelf hoor, want de enige wedstrijd die wij van Musketiers 3 hebben gevoetbald heb ik aan mij voorbij laten gaan. Eigen schuld dikke bult dus, zou je zeggen. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit want vandaag begint het pas echt. Vandaag start namelijk de competitie. En niet alleen voor ons, Musketiers 3, maar voor alle seniorenteams bij ons mooie cluppie begint vandaag de officiële competitie. De wedstrijden die alle senioren teams tot dusver hebben gespeeld waren bekerwedstrijden, wedstrijden die voornamelijk als oefenwedstrijden worden gezien. Nieuw bedachte (tactisch gezien) zeer ingewikkelde spelsystemen kunnen in deze wedstrijden worden uitgeprobeerd zodat iedere speler van het team bij de start van de competitie weet wat van hem/haar verwacht wordt.
En nu is daar dus vandaag die start. Ons vlaggenschip, Musketiers 1, start zijn competitie met een thuiswedstrijd tegen een vereniging uit Huizen. In de regionale media lees ik tussen de regels door dat wordt verwacht dat ons 1e mee zou kunnen gaan doen in de strijd voor promotie. Ik zou deze druk graag een beetje weg willen nemen, maar ik zou het deze groep trouwe jongens samen met hun begeleidingsstaf wel gunnen! Eerst vandaag maar eens, de start tegen een onbekende tegenstander uit Huizen. Succes!
Naast ons vlaggenschip hebben wij als club nog 3 seniorenteams. Ook voor deze teams begint het vandaag dus echt. De resultaten van de al gespeelde bekerwedstrijden zijn wat wisselvallig, maar dat zegt bij de veteranen niet zoveel. Zeker voor het 3e en 4e geldt: ‘leuk die bekerwedstrijden, als we maar geen ronde verder komen!’ Dat komt omdat er vaak doordeweeks gevoetbald moet gaan worden als je verder komt in de beker. En bij teams als ons 3e en het 4e is het vaak al een hele opgave om op zaterdag genoeg spelers op de been te krijgen. Dus, laat maar zitten die wedstrijden doordeweeks! Ons 2e daarentegen is wel iets fanatieker. En dat moet ook natuurlijk, want zij zijn het team pal achter ons vlaggenschip. Mocht de nood aan de man zijn, moeten spelers uit dit team zo mee kunnen doen met het 1e wat er dus voor zorgt dat er ook bij het 2e fanatiek wordt gevoetbald. Andersom geldt natuurlijk ook dat als ze bij ons 1e elftal een keer teveel spelers hebben de afvallers van dat moment lekker met het 2e mee moeten kunnen ballen op een goed niveau. Voor al deze genoemde teams start het nu vandaag dus echt. Zit er iets moois in dit jaar? Wie weet, we gaan het zien! Ik wil al deze mannen in ieder geval veel succes wensen.
Maar ik ben nog niet klaar, we hebben namelijk nog een team wat vandaag begint aan de competitie en dat is ons damesteam. Zij hebben ook al bekerwedstrijden gespeeld en in die wedstrijden zijn tegen sterke tegenstanders prima resultaten geboekt. Dat belooft dus wat voor de competitie! Zijn zij het team wat gaat verrassen? Ik zou het deze meiden ook heel erg gunnen, ook zij zijn enorm trouw aan ons cluppie! Dames veel succes en ik hoop dat ook jullie tot het einde mee blijven spelen om de ‘prijzen'!
Iedereen gehad zou je zeggen, nee dus! Onze jeugd mag ik zeker niet vergeten. Voor hen is de competitie al een paar weken aan de gang. Daarbij zijn de resultaten wisselend, maar dat maakt (zeker in deze fase) niet zoveel uit. Bij met name de jongere teams zijn elk jaar veel mutaties, het is dus altijd lastig om in te schatten welk niveau de teams hebben en op welk niveau ze dus ingedeeld moeten worden. Gelukkig is het tegenwoordig zo dat er meerdere competities per seizoen gespeeld worden bij de jeugd. Meestal spelen zij een competitie van een wedstrijdje of 7/8, na zo’n competitie deelt de KNVB de teams opnieuw in zodat normaal gesproken elk team uiteindelijk terecht komt op het juiste niveau. Voor de jeugdteams start de competitie dus niet vandaag maar zij gaan dus gewoon weer verder waar ze gebleven zijn.
Slot conclusie: er wordt eindelijk weer lekker gebald voor het ‘eggie' en dat is wat we uiteindelijk allemaal willen! Samen met alle vrijwilligers die er voor zorgen dat er überhaupt gevoetbald kan worden hoop ik als vader van een voetballende zoon en als voetballer zelf op een mooi seizoen!