Mini's winnen ook de laatste wedstrijd van de Lego competitie

25-04-2015

Mini's winnen ook de laatste wedstrijd van de Lego competitie

Kesteren F2 - Musketiers Mini's 1-4 (0-3)

In de laatste wedstrijd van de Lego competitie moesten de Mini's uit tegen Kesteren spelen. Kesteren was al vaker de tegenstander geweest dit seizoen. Zo wonnen de Musketiers thuis met 6-1 en tijdens het Candia toernooi ging de wedstrijd met 3-1 verloren. De wedstrijd van vandaag werd op kunstgras gespeeld en met lage doeltjes dit keer. Het vizier van de aanvallers moest dus extra op scherp worden gezet. Ten opzichte van de vorige wedstrijd begon coach Eugene met Joël voorin en was Benne het slot op de deur. Mathijs bleef ook achterin hangen, omdat Victor als wissel begon. Lukas en Guido op het middenveld en Joël en Jens voorin. Het had voor de wedstrijd veel geregend, maar het was tijdens de wedstrijd toch droog en warm.

De Musketiers probeerden al snel de tegenstander onder druk te zetten. Meteen al kon Jens op het doel schieten, maar de keeper keek de bal naast. Voordat Kesteren de middenlijn over kon, had Guido een blok gezet. Lukas kon de bal overnemen en naar voren schieten. Joël kon op links de bal aannemen, maar werd iets naar de zijkant gedrukt. De hoek was klein, maar hij kon de bal toch diagonaal in de verre hoek binnen schieten. 0-1, en het was pas de 3de minuut! Vanaf de aftrap kon Kesteren een bal door het midden steken. Even leek het er op of er een kans zou komen, maar Benne was alert en kon een tegendoelpunt voorkomen. In de 6de minuut kon Jens zich op rechts tussen twee verdedigers door frommelen. De hoek was moeilijk, maar hij haalde toch uit. De keeper had de grootst mogelijke moeite met de bal, maar kon de bal toch uit de hoek tikken. De Musketiers speelden sterk en wisten vaak de bal te veroveren.

Het spel moest wel een paar keer stil worden gelegd vanwege blessure behandelingen. Nadat Jens en daarna Lukas weer opgelapt waren, kon Kesteren even profiteren van de ruimte die er lag. Een aanvaller speelde zich knap vrij op rechts en haalde snoeihard uit. De bal plofte via de lat weer het veld in. Een geluk dat die er niet in ging! De groene Mini's waren meteen weer bij de les en drukten naar voren. Twee corners volgde. Jens zag Lukas vrij staan en schoot naar hem. Lukas bedacht zich geen moment en haalde knap uit richting de hoek. De bal ging net naast. De uittrap die volgde werd door Mathijs opgepikt. Benne kreeg de bal en stuurde Joël op links weg. De bal leek over de achterlijn te gaan, maar Joël wist hem toch te controleren en schoof de bal wederom diagonaal het doel in, 0-2. Benne kreeg het daarna even op zijn heupen. Hij pakte de bal af op het middenveld, rende naar voren en schoot zonder te aarzelen de bal binnen, 3-0! Het was meteen het laatste wapenfeit in de eerste helft.

In de tweede helft kwam de eerste kans voor Lukas. Van grote afstand haalde hij aan, maar de keeper lag in de goede hoek. Kesteren plaatste meteen een counter en ging met drie aanvallers richting Max. Guido liep goed mee en samen met Benne konden ze de counter eruit halen. Kesteren kwam er niet meer uit. Wat volgde waren een groot aantal corners voor de Musketiers. Benne nam de eerste paar. Een uithaal van Joël bezorgde de keeper de grootste moeite. Victor kon daarna nog een keer aanleggen, maar de bal vloog over het doel. Max had weinig te doen gehad tot diep in de tweede helft . Kesteren kon door de verdediging heen komen en op doel schieten. Max liet zich niet verrassen en keerde de bal. Halverwege eigen helft op rechts mocht Lukas ingooien. Victor schoot de bal naar voren waar Joël en Benne alleen op de keeper afgingen. Benne hield het hoofd koel en schoot zijn tweede van de dag binnen, 0-4! Ook na de 0-4 bleven de kansen komen. Lukas' schot werd door de keeper weg gestompt en een schot van Jens werd op de doellijn weggehaald. De Musketiers gingen nu iets minder zorgvuldig met de kansen om. Eerst stuitte Jens weer op de keeper en daarna schoot Joël millimeters naast. De keeper trapte ver uit. Victor pikte de bal op. Hij werd klem gezet door drie aanvallers, maar speelde zich knap vrij voor de goal langs. Net voordat hij kon uitverdedigen, raakte hij de bal verkeerd. De bal vloog buiten bereik van Max de goal binnen, 1-4. Victor werd door zijn teamgenoten opgebeurd en de Musketiers gingen er weer vol tegenaan. Jens had vandaag nog niet gescoord. Het doelpunt voor hem hing echt in de lucht, maar helaas had hij vandaag pech. De ballen vlogen net naast, of de keeper had ze, of ze werden van de lijn gehaald.

Het bleef bij 1-4 en wederom wonnen de Musketiers een wedstrijd. Het was een leuke pot voetbal om naar te kijken. Max speelde foutloos. Benne was flexibel, zowel als laatste man als opkomende verdediger en speelde geconcentreerd. Victor speelde ijzersterk achterin en had elke bal. Mathijs en Guido veroverde de meeste ballen en zaten continu goed fel op de tegenstander. Lukas, een van de uitblinkers vandaag, zag het spel goed en was baas op het middenveld. Joël betaalde het vertrouwen van de coach terug met twee mooie doelpunten en Jens, ondanks de pech dat de bal er niet inging, ging tot de laatste minuut vol voor elke centimeter. We hebben weer genoten van onze Mini's!