v.v. Musketiers

Archief

Musketiers JO11-1 naar de kwartfinale in de Beker!

24-02-2019

Musketiers JO11-1 naar de kwartfinale in de Beker!

Afgelopen zaterdag speelde onze JO11-1 een bekerwedstrijd bij de JO11-5 van Victoria 1893 in Loosdrecht. Musketiers speelde ijzersterk en won de wedstrijd met 1-6. Hiermee zijn zij door naar de kwartfinale: SUPER!!

Leider André schreef erover:

De achtste finale van de beker! Er wordt weleens gezegd hoe verder je komt in de beker, des te verder de uitwedstrijden zijn. Nou inderdaad. Vandaag moesten we naar Loosdrecht, naar Victoria. Zijn we daar ook eens geweest! Na een lekker lange warming up met het zonnetje erbij waren we klaar voor de wedstrijd. We schoten uit de startblokken. We waren er op gebrand om meteen gevaarlijk te worden door veel druk te zetten. Voor het begin hadden we Joep naast Joël in de spits gezet om veel te storen, zodat we hopelijk snel in hun opbouw konden verstoren en veel in balbezit zouden zijn. Dit werkte meteen goed. De druk bleef op de helft van Victoria en zij kregen de bal maar niet goed weg. In de derde minuut was het al raak. Mathijs en Dennis bouwden aan een nieuwe aanval. De bal ging naar rechts waar Niels diep ging. Hij gaf voor, Joël nam aan en schoot in de hoek de 0-1 binnen. Kansen volgden ook daarna. Joël schoot op een pass van Joep net voorlangs. Raymon stak het veld op links over en schoot in het zijnet. En Lukas schoot in de korte hoek binnen, maar de keeper kon redden. Rond de elfde minuut nam Lukas een corner vanaf links. De bal kwam bij Joël die afrondde en de bal binnenschoot, 0-2. Kort voor de time-out kwam het eerste gevaar van de thuisploeg. Een schot van rechts in de korte hoek, maar Tim kon de bal pakken.

Na de time-out gaven we nog wat meer gas. De combinaties liepen lekker en we schoten de derde er al snel in. Wessel ging er op rechts vandoor. Hij gaf de bal hard voor. De keeper zat er half aan. Lukas was er snel bij en kon uit de rebound de 0-3 scoren. In de volgende aanval kreeg Wessel vol de bal op het oor en moest gewisseld worden met Niels. Niels was veelvuldig aan de bal en had prima acties op rechts. Na de uittrap van Dennis, kon hij de bal controleren en ging hij zijn tegenstander op snelheid voorbij. Hij gaf halfhoog voor en Joël schoot de bal in een keer binnen, 0-4. Nog voor de rust was het weer raak. Een soortgelijke situatie waar Niels weer goed zijn man voorbij ging. Hij gaf hard voor. Lukas kwam inlopen en schoot de bal hard en hoog in het dak van het doel, 0-5. Tot zover prima gespeeld. Veel kansen, goed voetbal en eigenlijk niets achterin weggegeven.

Na de rust ging het tempo meer en meer uit de wedstrijd. Na een paar minuten gingen we achterin in de fout. Na een lange bal van Victoria van achteruit, letten we niet op. De aanvaller profiteerde hier optimaal van en schoot zonder al te veel moeite de eerste treffer van Victoria binnen. Niet alleen het tempo was een stuk lager, maar ook de scherpte voorin was wat minder. Kansen kwamen er zeker wel. Op een pass van Luca schoot Raymon over. Wessel stond tot twee keer toe een op een met de keeper, maar de keeper speelde een goede tweede helft en had bijna alle ballen te pakken. Niels was nog het dichtst bij een goal. Uit een corner van Lukas op rechts, kopte hij goed de bal richting de kruising. De keeper had een prima redding en hield de bal voor de lijn tegen. In het laatste kwart had de keeper van Victoria nog meer ballen te pakken. Joël, Wessel, Niels, Lukas en Joep…allen mochten ze het proberen, maar elke keer zat de keeper er goed bij. Tot kort voor tijd. Wessel was de verdediging te slim af en ging op de keeper af. Hij bleef kalm en schoof de bal goed binnen, 1-6. In de laatste seconde kreeg Raymon nog een kans. Na een goede rush schoot hij hard in het zijnet.

Daarmee was de wedstrijd gespeeld en gaan we door in de beker..naar de kwartfinale…prima resultaat!

Statistieken:
0-1 Joël (Niels) ‘3