Slotdag mini's Lego competitie bij de Merino's

06-06-2015

Slotdag mini's Lego competitie bij de Merino's

Nog één keer dit seizoen mochten de (nu nog) mini's van de Musketiers het veld op. Vandaag werd de Lego competitie afgesloten met een spetterend toernooi bij de Merino's in Veenendaal.
We hadden een krappe selectie, maar de Musketiers waren tot op het bot gemotiveerd om dit seizoen grandioos af te sluiten. Het was een stralende dag met veel zonneschijn en de organisatie had het perfect geregeld allemaal.
De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Candia. Twee weken geleden bij ons thuis toernooi verloren we nog kansloos tegen ditzelfde Candia. Vandaag waren de rollen omgedraaid. De verdediging met Victor, Fokko en Guido had het achterin goed afgesloten. Er kwam nauwelijks een Candiaan doorheen. En als er al wel werd geschoten,had Max de bal al weer te pakken. Lukas behield de controle op het middenveld en stuurde Joël en Benne zo nu en dan de diepte in. Benne zorgde uiteindelijk voor de dikverdiende 1-0.
De tweede wedstrijd werd gespeeld tegen de Merino's. Ook nu een bekende tegenstander, die we al eerder waren tegengekomen dit seizoen. In deze wedstrijd eigenlijk het zelfde spelbeeld als tegen Candia. De Musketiers hadden de controle over de wedstrijd. Er werd geen kans weggegeven en uiteindelijk zorgde ook nu Benne weer voor het enige doelpunt. Een geweldige start van onze mini's, 6 punten!
De volgende tegenstander was SVH. Dit werd een pittige wedstrijd. SVH was de betere partij en kreeg best veel kansen. Gelukkig stond het vizier niet altijd op scherp. Kansen voor Lukas, Joël en Benne waren er ook, maar het bleef uiteindelijk 0-0.
De spelers konden hierna even op rust op komen onder het genot van een kindercolaatje en een frietje. Na de lunchpauze werd de volgende wedstrijd gespeeld tegen DFS. De Musketiers waren in vorm vandaag. Ook in deze wedstrijd werd er goed gespeeld. Het werd uiteindelijk 2-0 door doelpunten van Benne en Joël.
Met 10 punten uit 4 wedstrijden stonden de Musketiers bovenaan. Officieel werd er geen stand bijgehouden, maar we wisten dat de wedstrijd tegen Uchta beslissend was voor de eerste plek. Vol vertrouwen gingen onze spelers het veld in. Helaas was de energie toch op en Uchta speelde scherp en scoorde al vrij vroeg 2 keer. Kans op kans ging verloren voor de Musketiers. Helaas, het mocht niet zo zijn. We moesten een nederlaag toestaan vandaag. Maar top gespeeld vandaag! Zoals gezegd de stand werd niet bijgehouden, maar hoogst waarschijnlijk zijn de Musketiers tweede geworden.

Penaltybokaal
Tussen de wedstrijd door werd er een tweede toernooi gehouden, namelijk de penaltybokaal. Elke speler deed er aan mee. Speciaal voor deze wedstrijd was NEC B1 keeper Thomas van der Lienden aanwezig. Van elke team ging de winnaar door naar de finale. Bij ons wist Lukas alle ballen achter de NEC doelman te prikken en hij mocht de Musketiers vertegenwoordigen in de finale. Uiteindelijk werd Lukas heel knap derde!

Het toernooi was inmiddels gespeeld en het was hoog tijd voor de prijsuitreiking. Speciaal hiervoor (en voor het goede doel van vandaag; Energie4All) had men de TV bekendheid Jochem van Gelder geregeld. Elk elftal werd naar voren geroepen en iedere speler kreeg van Jochem een mooi medaille om de nek. De Musketiers stonden trots naast elkaar. Na de prijsuitreiking en de groepsfoto met Jochem, zongen onze helden uit volle borst het Wilhelmus. Het seizoen zit er op en het was top!