v.v. Musketiers

Sportieve, zonnige afsluiting

05-06-2017

Sportieve, zonnige afsluiting

Afgelopen zaterdag werd ons seizoen traditiegetrouw afgesloten met de jaarlijkse slotdag.

Tegen elven druppelden de eerste (jeugd)leden binnen om de dag te starten met de voorrondes van de penaltybokaal. Per team mochten alle spelers vijf schoten op de diverse keepers afvuren. De 3 kinderen met het grootste aantal gemaakte doelpunten kwalificeerden zich hierbij voor de finales.

Daarna was het tijd voor de sponsorloop. De kinderen die hierbij € 35,- of meer bij elkaar liepen kregen dit jaar een gave Adidas bal. Deze actie, of beter gezegd: de groep sponsorlopers, heeft het meer dan super gedaan. We hebben maar liefst 51 ballen mogen noteren. Wat een geweldige opbrengst! Hiervan worden nieuwe doeltjes aangeschaft voor de nieuwe spelvorm van de pupillen.

Vervolgens was het tijd voor de lunch: de broodjes knakworst met een AA’tje gingen er goed in! Tijdens de lunch werd ook de JO15-2 gehuldigd, die kampioen is geworden. Zij kregen allemaal een persoonlijk woord en een medaille. Daarna was er een mooie taart van De Bakplantage. Later op de middag gingen de mannen nog op de platte kar door het dorp.

De finales van de penalty bokaal stonden toen op het programma. De finalisten maakten het keeper Weinand niet gemakkelijk en lieten hem regelmatig zand happen. De nummers 1, 2 en 3 van ieder team werden zo bepaald en ontvingen allemaal een beker.

Toen was het tijd voor onze seniorenleden. Zij speelden een felle, maar sportieve wedstrijd om hun seizoen mee af te sluiten. Mooi om de onderlinge gezelligheid te zien!

Daarna stond het ouder-kind voetbal op het programma. De getrainde kinderen namen het hierbij op tegen hun (vaak ongetrainde) ouders, waarbij laatstgenoemden echt aan de bak moesten om goed voor de dag te komen. Verhalen van zware spierpijn bij de ouders op “the day after” zijn inmiddels binnengedruppeld.

Inmiddels was de BBQ aangestoken en DJ Peek was begonnen met het draaien van een lekker stukkie muziek. Nieuw dit jaar waren de bubble-ballen, waarmee wedstrijdjes bubble-voetbal zijn gedaan… Dat viel nog niet altijd mee en zorgde voor leuke taferelen.

Wij kijken terug op een heel mooie dag als afsluiting van een mooi seizoen en danken alle mensen die hebben bijgedragen aan het slagen van deze dag.

Een fijne vakantie allemaal en tot ziens bij de Mussen in het volgend seizoen!

Foto's: http://vvmusketiers.nl/galerij/slotdag-2017 (er volgen er meer)