v.v. Musketiers

Archief

V.V. OSC M F2 - Mini's Musketiers: 6-1 (3-1)

10-03-2015

V.V. OSC M F2 - Mini's Musketiers: 6-1 (3-1)

In speelronde 3, moesten onze mini's uit spelen tegen het altijd lastige OSC. Dit was de tweede wedstrijd van de mini's in de Lego competitie. Na de winst van vorige week tegen Candia was iedereen in een feeststemming, maar de knop moest nu weer om worden gezet. In de kleedkamer werd nog wat gedold, maar na de laatste instructies van coach Eugene leek iedereen toch scherp te zijn.

Naar veld D1...daar moest het gebeuren. In een strakke lijn werd de warming up afgewerkt en klokslag 15.00uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De coach had dit keer gekozen voor wat zekerheidjes achterin. Tim verdedigde het doel. Voor hem stond Jibbe. De backs waren Guido en Mathijs. Het middenveld bestond uit Joël en Lukas. Jens en Benne begonnen voorin. Viktor viel als eerste in. De Musketiers begonnen wat zenuwachtig aan de wedstrijd. In de 5de minuut werd de bal achterin verspeeld en kon de spits van OSC makkelijk de 1-0 inschuiven. De tegentreffer zorgde wel voor meer scherpte bij onze mini's, maar voor de kansen moesten we toch nog wachten tot de 15de minuut. Guido mocht het eerste schot op doel lossen. De keeper lag helaas in de weg. Een 3 minuten later was het dan toch raak. Van achteruit kon Viktor de bal passen naar Benne. Benne behield het overzicht en zette met een mooie steekbal Jens vrij voor de keeper. Jens die na de goals van vorige week toch al de smaak te pakken had, aarzelde niet en schoot de bal langs de kansloze keeper, 1-1! De Musketiers wilden meteen doordrukken, maar moesten meteen na de gelijkmaker oppassen voor de counter. Viktor was het meest alert en haalde de counter eruit. De mini's zochten weer de aanval en waren met een schot naast van Jens en afstandsschot van Lukas dicht bij de voorsprong. Die voorsprong kwam er echter voor OSC. Nadat Tim eerst een geplaatst schot uit het doel had gehaald, was hij bij het volgende schot hoog in het dak van het doel kansloos, 2-1. Meteen na de aftrap ging Joël richting doel van de tegenstander, maar werd op het laatst neergehaald. Vrije trap! Hij nam deze zelf. Schoot hard, maar de bal verdween helaas naast het doel over de achterlijn. OSC zette voor de rust nog eens aan. Hun spits kon na een mooie pass alleen op Tim af. Tim kon in eerste instantie het schot nog keren, maar in de rebound was hij kansloos. 3-1 en het was meteen rust.

In de rust sprak Eugene de manschappen toe. Het spel was redelijk alleen de scherpte ontbrak zo nu en dan. Gelukkig was er nog een tweede helft om de achterstand weg te werken. Na de rust gingen de mini's in de aanval. Dit resulteerde in een reeks kansen. Na het eerste schotje van Lukas, werd de inzet van Jens verwerkt tot hoekschop. Joël bracht de bal in en via een kluts kwam deze voor de voeten van Benne. Hij wilde de bal diagonaal in de verre hoek plaatsen. De bal ging rakelings naast. Daarna kreeg Benne nog een mogelijkheid. Mathijs kreeg de bal bij Benne, die van grote afstand kon uithalen. Ook deze bal ging weer net naast. Het zat op dat moment ook niet echt mee. En dan zul je net zien. OSC tikt de bal door het midden naar voren. De bal wordt heel netjes vanaf links diagonaal in de goal geschoten. Het is al ver in de tweede helft. De nederlaag is onvermijdelijk, maar de Musketiers zetten toch nog een keer aan. Net als de eerdere kansen ook dit keer weer pech. Joël kan twee keer van afstand uithalen, maar beide keren gaat de bal net over het doel. Kort daarna krijgen de mini's weer een grote kans. Via Guido en Viktor komt Benne vrij voor de keeper. Hij stuit echter op de prima keepende keeper van OSC. Daarna is het echt over en uit. De 5-1 volgt vrij kort na de kans van Benne. In de laatste minuut weet Tim nog een keer de bal tot hoekschop te verwerken. De hoekschop wordt uiteindelijk toch nog in het doel gewerkt. Eindstand 6-1.

Ondanks het goede spel helaas een nederlaag. Het positieve is dat de mini's veel kansen kregen, maar gewoon pech hadden in de afwerking. Volgende keer tegen Kesteren gaan de ballen er zeker wel in!